Kamis, 13 November 2008

PHP

PHP

Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebasLangsung ke: navigasi, cariPHPLogo PHP
Pengembang The PHP Group Versi terbaru 5.2.6 / 1 Mei 2008 Sistem operasi antar-platform Genre Bahasa skrip Lisensi PHP License 3.01 Situs PHP adalah bahasa pemrograman script yang paling banyak dipakai saat ini. PHP banyak dipakai untuk memrogram situs web dinamis, walaupun tidak tertutup kemungkinan digunakan untuk pemakaian lain.Contoh terkenal dari aplikasi PHP adalah phpBB dan MediaWiki (software di belakang Wikipedia). PHP juga dapat dilihat sebagai pilihan lain dari ASP.NET/C#/VB.NET Microsoft, ColdFusion Macromedia, JSP/Java Sun Microsystems, dan CGI/Perl. Contoh aplikasi lain yang lebih kompleks berupa CMS yang dibangun menggunakan PHP adalah Mambo, Joomla!, Postnuke, Xaraya, dan lain-lain.
Sejarah PHP
PHP pertama kali dibuat oleh Rasmus Lerdorf pada tahun 1995.
Pada waktu itu PHP masih bernama FI (Form Interpreted), yang wujudnya berupa sekumpulan script yang digunakan untuk mengolah data form dari web.Selanjutnya Rasmus merilis kode sumber tersebut untuk umum dan menamakannya PHP/FI, kependekan dari Hypertext Preprocessing'/Form Interpreter. Dengan perilisan kode sumber ini menjadi open source, maka banyak programmer yang tertarik untuk ikut mengembangkan PHP.Pada November 1997, dirilis PHP/FI 2.0. Pada rilis ini interpreter PHP sudah diimplementasikan dalam program C.
Dalam rilis ini disertakan juga modul-modul ekstensi yang meningkatkan kemampuan PHP/FI secara signifikan.Pada tahun 1997, sebuah perusahaan bernama Zend menulis ulang interpreter PHP menjadi lebih bersih, lebih baik, dan lebih cepat. Kemudian pada Juni 1998, perusahaan tersebut merilis interpreter baru untuk PHP dan meresmikan rilis tersebut sebagai PHP 3.0.Pada pertengahan tahun 1999, Zend merilis interpreter PHP baru dan rilis tersebut dikenal dengan PHP 4.0. PHP 4.0 adalah versi PHP yang paling banyak dipakai pada awal abad ke-21. Versi ini banyak dipakai disebabkan kemampuannya untuk membangun aplikasi web kompleks tetapi tetap memiliki kecepatan dan stabilitas yang tinggi.Pada Juni 2004, Zend merilis PHP 5.0.
Dalam versi ini, inti dari interpreter PHP mengalami perubahan besar. Versi ini juga memasukkan model pemrograman berorientasi objek ke dalam PHP untuk menjawab perkembangan bahasa pemrograman ke arah paradigma berorientasi objek.
Kelebihan PHP dari bahasa pemrograman lain
Bahasa pemrograman PHP adalah sebuah bahasa script yang tidak melakukan sebuah kompilasi dalam penggunaanya. Web Server yang mendukung PHP dapat ditemukan dimana - mana dari mulai apache, IIS, Lighttpd, hingga Xitami dengan configurasi yang relatif mudah. Dalam sisi pengembangan lebih mudah, karena banyaknya milis - milis dan developer yang siap membantu dalam pengembangan. Dalam sisi pemahamanan, PHP adalah bahasa scripting yang paling mudah karena memiliki referensi yang banyak. PHP adalah bahasa open source yang dapat digunakan di berbagai mesin (Linux, Unix, Macintosh, Windows) dan dapat dijalankan secara runtime melalui console serta juga dapat menjalankan perintah-perintah system.

Tidak ada komentar:

my picture

my picture

G3neRal TIPs to be SMart


Here are a few general tips to keep in mind when you start student teaching.

Be flexible. Even the best plans for lessons, projects and homework sometimes just don’t go as you expected. Try to keep things flexible so you won’t be completely derailed when students don’t respond the way you hope.

Prepare for the unexpected. Along those same lines, when the unexpected does happen, make sure you’re ready for it. Keep a few backup lessons on hand so you won’t be left out in the cold if you need something to keep your students busy.

Learn from other teachers. You’re student teaching in order to get an idea of how to teach, so what better way to supplement your experience than to ask questions and learn from those who are already in the field?

Talk to parents. Learning to work with parents can be difficult, but it’s a necessary component of being a teacher. Make sure to keep parents informed of their child’s progress.
Share your personal skills.


Each person brings a different set of skills to the table when they start student teaching. For instance, if you’re a great artist, try incorporating art into your student’s lessons.

Watch what you say. Those just entering student teaching can have a hard time remembering that what they say and do must be closely monitored, both in front of students and other faculty members. You never know what could come back to bite you, so keep your comments to yourself when at school or in public.

Learn to prioritize. This can be a good rule for life in general, but it’s especially important when you’re teaching students. Figure out what parts of the lessons are most important and concentrate your energy on those.

Find out how your school is run. You’ll make things a lot easier on yourself by figuring out the little day to day operations of the school you’ll be working for. Speak with administrators and cooperating teachers to get the information you’ll need to keep things running smoothly.

Plan, plan, plan. When you’re starting out in teaching, you can’t ever plan too much. While it may seem tedious to spend hours planning out every detail of your classes, it can be a good way to keep you feeling confident until you really get the hang of teaching.

Create simple rules. The best rules are those that are easy for your students to remember. Keep things simple and lay out some simple guidelines for students to follow to keep them well-behaved and attentive during class.
Focus on what you do know. Student teachers and those just starting out in the field will sometimes feel like what they don’t know far outweighs what they do know. However true this may be, try focusing on what you do know instead. The rest will come in time.

Don’t try to do it all at once. Many student teachers go into their classrooms with a million ideas for lessons. However, you’ll give yourself a heart attack running around trying to do all the things you want to do at one time, so focus on fully exploring a few of your ideas at a time.

Ask questions. Don’t know something? Just ask. Those around you are there to help, so take advantage of their experience and knowledge as you work through your student teaching.

Learn about the experience. While reading doesn’t compare to real life experience, it can help prepare you and give an idea of what to expect. Read articles and books about student teaching to help prepare you for the months to come.

Enjoy it! At the end of the day, student teaching should be a fun and rewarding experience. Make sure you’re not so wrapped up in doing well that you aren’t taking the time to truly enjoy and appreciate it.